Prezentare
Despre liceu

“Promovăm valorile! Stimulăm competiția! Construim viitorul! Infinitul ne aparține!”
VIZIUNEA LICEULUI TEHNOLOGIC „CONSTANTIN BRÂNCUŞI”
Viziunea reprezintă o stare ideală proiectată în viitor și care configurează o posibilă dezvoltare a școlii. Ea presupune pe termen lung șansele de dezvoltare ale școlii.
Viziunea școlii este de a deveni un model al formării și calificării profesionale la nivelul standardelor europene, de a crea un cadru educațional competitiv și de a promova spiritului de inițiativă și creativitate cu scopul de a forma și a dezvolta personalitatea elevilor, pentru dezvoltarea unei comunități înfloritoare.
Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuși” București asigură pregătirea profesională și dezvoltarea armoniosă a personalităţii tinerilor pentru a se putea integra cu succes pe piaţa muncii.
În cadrul Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuși” București se urmarește pregătirea tinerilor pentru viitor, prin educație de calitate și adaptarea la nevoile comunității și la cerințele individuale și de grup în contextul erei digitale, stabilirea de relații de parteneriat cu comunitatea locală și cu școli din țără și din Uniunea Europeană.
Liceul nostru va fi recunoscut pe plan local şi nu numai, pentru:
înaltă calitate şi un profesionalism deosebit al activităţii instructiv – educative desfăşurate;
climat intelectual oferit ca suport pentru elevi şi cadre didactice;
dezvoltarea de relaţii mutuale cu diverse ramuri ale economiei şi agenţi economici;
unitatea își propune crearea acelor condiții care să asigure o buna formare a elevilor în domeniile alese, domenii care permit oriunde și oricând dezvoltarea unei cariere de succes.
MISIUNEA LICEULUI TEHNOLOGIC „CONSTANTIN BRÂNCUŞI”
MISIUNEA Liceului Tehnologic „Constantin Brâncuși” București este aceea de a promova un învăţământ deschis şi flexibil, capabil să asigure accesul la educaţie tuturor, indiferent de condiţia socială şi materială, de sex, rasă, naţionalitate, apartenenţă politică sau religioasă, de a schimba viața celor care învață, de formare şi dezvoltare a competenţelor profesionale şi sociale necesare elevilor ca viitori lucrători şi antreprenori în domeniul serviciilor, competențe care să le permită să-și găsească ușor rolul în societate și de formare a unui absolvent autonom, responsabil, în măsură să decidă asupra propriei cariere şi vieţi, să contribuie în definirea propriilor căi de dezvoltare şi împlinire intelectuală şi profesională.
Totodată, liceul are misiunea de a dezvolta interesul pentru educaţie şi emancipare permanentă printr-un învăţământ axat nu numai pe nevoile limitate ale unei profesiuni, ci şi pe disponibilitatea continuă, pentru cunoaştere şi acţiune.
Prin activităţile pe care le desfăşoară, unitatea adaptează misiunea generală a Inspectoratului Școlar şi a liceului la condiţiile concrete ce decurg din particularităţile colectivelor de elevi. Educaţia este menirea de a deschide porţile viitorului oricărei comunităţi, iar şcoala reprezintă principalul factor prin care aceasta se realizează pentru a putea atinge scopul propus, şcoala trebuind să fie cu un pas înainte în formarea deprinderilor capabile să realizeze progresul în sensul dorit.
SCOPUL LICEULUI TEHNOLOGIC „CONSTANTIN BRÂNCUŞI”
Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuşi”, București:
va valorifica experiența și expertiza resursei sale umane pentru a-și racorda strategiile de dezvoltare instituțională la nevoile comunității și la dinamica pieței muncii;
va asigura în unitate un climat de muncă bazat pe responsabilitate şi respect reciproc, pentru ca fiecare participant la proces să îşi valorifice la maxim potenţialul profesional şi intelectual;
va oferi educaţie şi pregătire profesională de calitate clienţilor săi (elevi şi societate) și nu numai, contribuind la dezvoltarea economică şi socială a Municipiului București,
își va asuma dezvoltarea personală a elevilor săi, modelându-i după profilul instituției;
va urmări creșterea ratei de promovabilitate a examenului de bacalaureat;
va utiliza tehnologia informaţională, ca suport al îmbunătăţirii continue a calităţii procesului de învăţământ, la toate nivelele de organizare, de către toţi factorii implicaţi;
La finalizarea ciclului de pregătire, fiecare absolvent va deveni nu numai un bun profesionist, conform nivelului de calificare pentru care a optat, ci și un bun cetățean: responsabil, implicat social, preocupat continuu de dezvoltarea personală ca o soluție a dezvoltării mediului în care activează;
Proiecția noastră în viitor ne conturează profilul unei școli ancorate în viața comunității, o instituție de învățământ flexibilă și dinamică, aptă să facă față provocărilor oricăror solicitări generate de un viitor deja greu de prevăzut.
VALORI CHEIE
Valorile cheie care stau la baza activității noastre sunt:
Profesionalismul – a fi bun în domeniul său de activitate.
Integritatea – a avea puterea interioară de a spune adevărul, de a acţiona onest în gând şi în faptă.
Cooperarea – a arăta grijă şi compasiune, prietenie şi generozitate faţă de ceilalţi.
Respectul – a arăta consideraţie faţă de oameni, faţă de autorităţi, faţă de proprietate şi, nu în ultimul rând, faţă de propria persoană.
Responsabilitatea – a duce la îndeplinire cu consecvenţă obligaţiile care revin fiecăruia, asumarea răspunderii pentru propriile acţiuni.
Autodisciplina – a avea control asupra propriilor acţiuni, cuvinte, dorinţe, impulsuri şi a avea un comportament adecvat oricărei situaţii; a da tot ce ai mai bun în orice împrejurare.
Calitate şi eficienţă: să furnizăm servicii de calitate, care să contribuie la creşterea calităţii activităţii instructiv – educative din şcoală, prin seriozitate, folosind experienţa şi implicând toţi actorii educaţionali.
Lucrul în echipă: să dezvoltăm un climat de muncă pozitiv, armonios, bazat pe seriozitate, toleranţă şi demnitate, dezvoltarea spiritului civic, folosind metode participative şi consultative.
Perfecţionare: să urmărim perfecţionarea continuă a personalului angajat pentru dezvoltarea competenţelor profesionale şi personale, dotarea cu echipamente, resurse materiale şi instrumente de lucru.
Într-o societate democratică ce posedă o economie de piaţă în dezvoltare, sistemul educaţional îşi propune idealul formării unei personalităţi libere, creatoare, întreprinzătoare. Educarea unui om nu se rezumă doar la transmiterea de informaţii, ci presupune și formarea de convingeri, concepţii corespunzătoare cerinţelor societăţii în care trăieşte şi va urma să muncească. Procesul instructiv – educativ este prin excelenţă unul de comunicare, de realizare a unui dialog real, sincer, deschis, fără nici un fel de inhibiţii, de reţineri sau blocaje nejustificate.
Ofertă educațională
FILIERA/PROFIL/DOMENIUL PREGĂTIRII DE BAZĂ/SPECIALIZARE | Număr clase | Număr total locuri | Număr total locuri pentru elevii romi | Număr total locuri pentru elevii cu CES | Media ultimului admis | Codificare | Observații |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Filiera tehnologică – SERVICII – Comert | 1 | 24 | 2 | 1 | 247 | tehnician în | |
Filiera tehnologică – SERVICII – Economic | 2 | 48 | 4 | 2 | 6,75 | 248 | tehnician în |
Filiera tehnologică – SERVICII – | 2 | 48 | 4 | 2 | 6,37 | 249 | tehnician în turism |
Filiera tehnologică – TEHNIC – fabricarea produselor din lemn | 3 | 72 | 6 | 3 | 4,57 | 250 | |
Filiera tehnologica – Resurse Naturale si protectia mediului – protectia mediului | 1 | 24 | 2 | 1 | 6,2 |
Obiective
- Organizarea şi valorificarea întregului proces educaţional din liceu se realizează în funcţie de dimensiunea realistă a bazei tehnico-materiale şi în urma analizei resurselor umane.
- Strategia de coordonare a procesului formativ-informativ din şcoală se concretizează în stabilirea unei metodologii corespunzătoare realizării obiectivelor propuse în vederea optimizării procesului educaţional.
- Procedurile de evaluare a activităţii cadrelor didactice şi a elevilor au ca scop fundamental creşterea calităţii actului educaţional.
- In obţinerea resurselor financiare şi materiale necesare procesului de învăţământ de la bugetul alocat de către organele administraţiei locale, autofinanţare, sponsorizări, contracte de prestări servicii, colaborări cu parteneri externi prin proiecte de dezvoltare se va ţine seamă de numărul elevilor şi al cadrelor didactice,precum şi de volumul activităţilor curriculare şi extracurriculare actuale şi de viitor.
- Directorul unităţii de învăţământ se va preocupa permanent pentru perfecţionarea stilului şi a metodelor de lucru, precum şi pentru identificarea şi concretizarea cerinţelor de pregătire/formare continuă a întregului personal didactic.
- Vor fi promovate relaţiile de colaborare eficiente în scopul creării unui climat favorabil realizării unor activităţii comune profesionale şi extraprofesionale prin participarea elevilor,a profesorilor, a părinţilor,a reprezentanţilor comunităţilor locale ( proiecte interdisciplinare, dezbateri, editarea publicaţiilor şcolii, excursii, vizionări de spectacole,concursuri sportive etc.
- Perspectivele privind evoluţia activităţii educaţionale din liceu vor avea ca suport dominant propunerile de optimizare existente la nivelul fiecărei comisii metodice, precum şi la nivelul Consiliului elevilor şi al Comitetului de părinţi al şcolii.
- Personalul necesar ( didactic,auxiliar,administrativ şi de întreţinere ) va fi selectat prin corelarea competenţelor acestuia cu specificul şi volumul activităţii desfăşurate în unitatea de învăţământ.
- Promovându-se descentralizarea, se va verifica sistematic calitatea procesului de învăţământ prin exercitarea autocontrolului fiecăruia din cei implicaţi în sistem.
- Va fi menţinut sistemul coerent şi eficient de comunicare, în scopul deţinerii de către toţi participanţii la procesul educaţional a informaţiei pertinente şi actuale necesare ansamblului de activităţi din unitatea şcolară.
- Vor fi iniţiate şi dezvoltate programe comunitare, având drept scop promovarea imaginii liceului.
- Consolidarea şi modernizarea pregătirii şcolare,întărirea competivităţii calificărilor obţinute prin toate filierele şi specializările existente în Liceul Tehnologic “Constantin Brâncuşi”, formarea unor individualităţi bine calificate,apte să gândească pertinent, autonom şi proiectiv,să formuleze argumente mizând pe noutate şi schimbare vor avea drept corolar firesc integrarea într-o nouă treaptă a destinului lor socio-profesional şi cultural a tuturor absolvenţilor şcolii.
- Optimizarea raportului dintre cultura generală şi cultura de specialitate, evidenţiindu-se astfel conexiunea existentă între psihologia dezvoltării personalităţii şi conţinutul instruirii.
- Integrarea formării profesionale în educaţia generală în perspectiva adaptării absolventului la condiţii de schimbare“ de reconversiune” continuă a pregătirii şi cunoştinţelor asimilate.
- Individualizarea procesului de învăţământ, pentru ca fiecare elev să poată dobândi cel mai înalt nivel de realizare în termeni de rezultat final.
- Formarea corpului profesoral pentru aplicarea metodelor active – de grup
- Crearea unui climat de siguranţă fizică şi libertate spirituală pentru elevii liceului
Evenimente reprezentative
- Ziua internațională a non-violenței – afișe și imagini conținând mesajul non-violenței
Octombrie 2020
- Comemorarea Holocaustului – dezbatere
Octombrie 2020
- Arc peste timp – 1918 – 2020 – sesiune de referate și comunicări științifice
Noiembrie 2020
- Sărbătorile de iarnă în imagini – expoziție de grafică și pictură
Decembrie 2020
- Chimia verde, chimia durabilă – proiect cu tematică ecologică
Septembrie 2020 – iunie 2021
- Laboratorul ecologic „Constantin Brâncuși” – sesiune de referate și comunicări științifice
Mai 2021
- Săptămâna „Constantin Brâncuși” – expoziție de pictură, grafică, sculptură
Februarie 2021
- Ziua porților deschise – vizita absolvenților claselor a VIII-a.
Mai 2021
- Remember – întâlniri ale promoțiilor anterioare.
Octombrie 2020, Iunie 2021
- Ziua internațională a copilului – activități culturale, educative și sportive
Iunie 2021
- Festivitatea de absolvire a promoției 2021.
Iunie 2021
- Premirea elevilor cu rezultate deosebite la concursurile și olimpiadele școlare.
Iunie 2021