Despre noi
Liceul Româno-Finlandez este prima școală care a implementat principiile învățământului finlandez în România. Proiectul urmărește să aducă plus-valoare educației din România prin adaptarea metodelor și ideologiei educației finlandeze, care este sistemul cel mai performant în mediul educațional european.
Ce facem diferit?
Păstrând curriculum-ul românesc, dorim să optimizăm rezultatele elevilor prin abordare individualizată, centrată pe elev și să punem în valoare potențialul creativ al fiecărui copil în parte.
Liceul Româno-Finlandez este autorizat să funcționeze prin decizia Ministerului Educației Naționale, având acreditare din partea ARACIP pentru nivelurile preșcolar, primar, gimnazial și autorizație de funcționare pentru nivelul liceal.
Plan de educație individualizat
O educație centrată pe elev presupune adaptarea conținutului programei la nivelul dezvoltării fiecărui elev, pentru ca toți să își poată atinge potențialul maxim.
În acest sens, fiecare profesor realizează planul individualizat de educație. Acesta este un instrument care structurează procesul de învățare a elevului în funcție de particularitățile sale de dezvoltare. În procesul de realizare a planului participă o echipă pluridisciplinară formată din psihologul școlii, profesorii și părinții elevului. În urma evaluărilor inițiale și a interviurilor cu părinții, echipa stabilește obiective educaționale, pe care le vor urmări pe tot parcursul anului școlar pentru dezvoltarea holistică a copilului.
Învățarea prin experiment
Elevii sunt mai atrași de conținuturile predate atunci când ele reflectă realitatea cu care ei se confruntă zi de zi.
Închide
Aici intervin metodele creative care leagă noțiunile învățate la școală de evenimente din viața reală și care îi ajută să pună în practică noțiunile asimilate. Învățarea prin experiment este o metodă de predare în care elevul caută soluții, caută să exploreze, să se documenteze, să realizeze activități experimental-aplicative, să investigheze pentru a dobândi răspunsuri la evenimentele din lumea care îl înconjoară.
Conexiunea cu realitatea
Una dintre metodele de predare-învățare folosite la noi în școală este conectarea conceptelor abstracte cu realitatea. Cum facem lucrul acesta în mod practic? Aducem realitatea în clasă
sau mergem să o observăm noi: fie învățăm fracțiile împărțind un măr sau o brioșă (la 2, la 4 sau chiar la 8), fie organizăm un târg de prăjituri pentru a învăța valoarea banilor și a dezvolta abilități de antreprenoriat sau avem o dezbatere despre actualitatea politică de astăzi.
Transdisciplinaritatea
Urmărește să furnizeze elevilor competențe transferabile și presupune ca activitățile realizate la clasă să vizeze educația integrală, prin eliminarea granițelor dintre discipline.
Închide
Astfel, elevii pot folosi cunoștințele și abilitățile dobândite la clasă în contexte variate. O modalitate eficientă de aplicare a transdisciplinarității în școala noastră este “Project based-learning”. În cadrul acestor proiecte, elevii primesc o temă la care lucrează împreună pentru o perioadă determinată de timp. Aceste proiecte le oferă posibilitatea să exploreze subiecte ale vieții de zi cu zi, provoacă gândirea critică și îi motivează să pună în aplicare cunoștințele lor.
Performanță
Școala noastră nu promovează competiția, dar încurajează dezvoltarea talentelor și tăriilor de orice fel.
Închide
Procesul este urmărit în permanență de profesori, care stimulează nu numai strategiile de învățare în domeniul în care excelează, ci și efortul depus de elevi, în vederea obținerii unor rezultate remarcabile.
Public Speaking
Într-o lume a ideilor, arta de a vorbi în public este o abilitate importantă pe care oricine ar trebui să o dobândească și să o folosească pentru a-i inspira pe cei din jur.
Credem că nu este prea devreme ca elevii noștri să înceapă încă din clasele primare să își dezvolte abilitatea de a vorbi în în orice situație. Public Speaking îi ajută pe copii să-și comunice cu ușurință ideile, să aibă mai multă încredere în ei și să îi motiveze pe alții. În momentul în care elevii învață cum să controleze factorii comunicării (contactul vizual, tonul, intonația, volumul, viteza, inflexiunea, gesturile și ticurile), vor fi mai predispuși să folosească aceste componente în avantajul lor în viitor. Ne dorim să dezvoltăm liderii de mâine, iar Public Speaking este una dintre abilitățile esențiale în leadership.
Modelarea caracterului
În era informațională în care tehnologia a luat amploare apare un paradox: tot mai mulți angajatori nu caută doar profesioniști, ci oameni cu caracter. De ce?
Închide
Fiindcă pe termen lung profitul este adus de relațiile sănătoase, sincere bazate pe respect, responsabilitate, hărnicie, stimă, compasiune, flexibilitate, integritate, înțelepciune. Acestea sunt doar câteva atribute ale caracterului, care, dacă sunt implementate de la vârste fragede, se vor dezvolta pe tot parcursul vieții.
Un alt motiv pentru care este studiat caracterul în școala noastră este obținerea performanțelor personale academice, la care se ajunge doar dacă există câteva atribute ale caracterului: conștiinciozitate, autocontrol, rezistență, dârzenie, stima de sine. Caracterul deci este un atu pentru viitor, indiferent cum va arăta el.
Dezvoltarea personală
În cadrul școlii, dezvoltarea personală reprezintă un segment bine definit, prin care profesorii își aleg activități care să susțină și să ajute copilul sau adolescentul să-și descopere resursele interioare și să dezvolte propriile modalități de găsire a soluțiilor…
Închide
la problemele pe care le întâmpină. Atât în grup, cât și individual, dezvoltarea personală ajută copiii să se simtă în siguranță, acceptați și valorizați pentru ceea ce sunt.
Echipa
Suntem o echipă energică, de oameni dedicați și gata să ofere tot ce au mai bun pentru educația și viitorul elevilor noștri. Spunem oameni, pentru că echipa noastră nu este formată doar din profesori, ci din toți oamenii frumoși fie că sunt recepționeri, contabili, șoferi sau bucătărese, care fac din școala noastră un mediu potrivit de învățare și creștere pentru fiecare elev care ne trece pragul.
Echipele școlii:
Dorim să punem în valoare talentele elevilor noștri și să le oferim un cadru în care să-și dezvolte pasiunile alături de colegii lor prin echipele școlii.
Corul & Trupa LRFB
Aceste două echipe oferă elevilor contextul potrivit pentru a-și pune în valoare talentele muzicale (de la voce, la tobe, chitară, pian etc.), dezvoltă sentimentul de apartenență la un grup și abilitățile de lucru în echipă.
Corul și trupa participă la evenimentele organizate de școală, dar și în afara acesteia la festivaluri, apariții tv sau radio.
Echipa de fotbal / baschet
Echipele de fotbal și baschet ale școlii participă la diferite campionate/meciuri cu alte școli,
reprezentând cu mândrie Liceul Româno-Finlandeză.
Trupa de dans
Se adresează tuturor copiilor talentați și pasionați de dans, care doresc să reprezinte Liceul Româno–Finlandez la diferite evenimente (spectacole, serbări).
Echipa de Public Speaking
Încurajăm elevii să își dezvolte talentul de a vorbi în public, oferindu-le contexte potrivite în care
să le punem în valoare talentul, dar și situații care să îi ajute să își depășească temerile și limitele.
În fiecare an organizăm campionate de Public Speaking (atât intern, cât și extern) și încurajăm
elevii să participe la concursuri din afara școlii.
Echipa Multimedia
Se adresează copiilor care sunt creativi, plini de imaginație și gata să accepte provocări noi.
Într-o lume a tehnologiei, generația pe care o avem în clase dezvoltă tot mai multe abilități în acest domeniu. Prin echipa multimedia, le oferim copiilor oportunitatea de a-și pune în valoare talentele: editoriale, videografice, fotografice etc.
Materialele realizate sunt promovate în mediul online, cu scopul promovării activităților liceului.
Echipa de Teatru
Teatrul reprezintă o altă modalitate prin care copiii pot exprima gânduri, emoții, sentimente și se pot transpune în diferite roluri. Ne dorim să punem în valoare și talentul lor actoricesc prin
realizarea unor spectacole de teatru.
Dotări si beneficii:
Clase
Fiecare sală este amenajată în funcție de specificul clasei, astfel încât copiii să se simte confortabil și inspirați să învețe. De asemenea, clasele sunt dotate cu tehnologia necesară pentru realizarea orelor obișnuite, precum și pentru cele online: cameră video, videoproiector, boxe și microfon.
Bibliotecă
Încurajăm lectura în orice mod posibil, tocmai de aceea reînnoim constant stocul de carte, în funcție de cerințele și nevoile elevilor și profesorilor noștri. Avem, deasemenea, și un spațiu special pentru lectură și pentru clubul de carte, care are loc lunar.
Laborator Științe
Baza didactico-materială a laboratorului oferă posibilitatea îmbinării activităţilor teoretice cu activităţile practice desfăşurate de elevi sub îndrumarea profesorilor de fizică, chimie sau biologie.
Laborator Multimedia
Punem la dispoziția elevilor noștri un laborator multimedia pentru punerea în aplicare a informațiilor predate la orele de informatică, precum și pentru realizarea de proiecte pentru alte materii.
Cabinet Psihologic
Este un spațiu special amenajat pentru a oferi suport și consiliere elevilor, părinților și profesorilor.
Laborator Muzică
Unul dintre spațiile preferate de elevii noștri, care le oferă oportunitatea de a încerca diverse instrumente, fiind dotat cu pian, chitară, tobe, cajon, mandolină, tamburină, fluier etc. Copiii au ocazia să repete la instrumentul preferat, chiar și în pauze.
Cabinet Medical
Este dotat cu mobilier instrumentar medical și materiale sanitare necesare pentru a le oferi copiilor îngrijirea necesară.
Supraveghere Video și Securitate
Ne dorim să le oferim elevilor noștri un spațiu sigur prin supravegherea video, având camere amplasate în toate spațiile comune, dar și prin securitatea oferită la intrarea și ieșirea din incinta școlii.
Loc de Joacă
Un aspect important în educație este jocul, tocmai de aceea avem zilnic două pauze afară, la locul de joacă amenajat special pentru copii.
Laborator Educație Tehnologică
Oferă elevilor noștri oportunitatea de a pune în practică cunoștințele acumulate: cos la mașină, gătesc, folosesc diverse instrumente pentru a ajunge la un produs finit.
Săli de Clase
Sunt utilate cu dulăpioare personale și materiale didactice. Fiecare profesor își pune amprenta pe modul în care amenajează, respectând în același timp spațiile specifice SRF, precum colțul lecturii, spațiul de relaxare, young leadership, responsabilități sau peretele cu realizările elevilor.
Bucătărie Proprie
Oferim copiilor mâncare caldă pregătită zilnic de echipa noastră de bucătari. Meniurile sunt realizate de medicul școlii împreună cu asistenta medicală și în colaborare cu un medic nutriționist, ținând cont de necesarul caloric și proteic specific fiecărei vârste.
- Locație
Strada Răsăritului 59, București 061344
- Specializări
Profil real: Specializare Matematică-Informatică Bilingv Engleză
Profil pedagogic: Specializare Învățător-Educator
Profil uman: Specializare Științe Sociale