Despre liceu
Scoala Profesionala Speciala Nr. 2 este situata in imediata vecinatate a Manastirii Marcuta. Manastirea a fost construita in timpul domniei lui Alexandru Ipsilanti (1774 – 1782). Cutremurul din 1802 deterioreaza partial manastirea, iar intre anii 1820 – 1840 este infiintat primul ospiciu pentru alienati. In interiorul complexului manastiresc a fost internat marele poet Mihai Eminescu, pentru tratament, iar de aici a fost transferat la institutul “Caritatea” incepand cu 2 februarie 1888. Tot in vecinatatea manastirii a fost construit un camin de zi pentru copiii ai caror parinti luptau pe front, pentru a-i pune la adapostul lipsurilor. Casele anexe ale manastirii au adapostit dupa anul 1925 o scoala de reeducare apoi o scoala profesionala. In anul 1950 Ministerul Muncii si Prevederilor Sociale, infiinteaza. Centrul de Reeducare al Invalizilor Nr. 1 “Ilie Pintilie”.
Scoala noastra a fost infiintata in anul 1951 sub denumirea de Scoala Profesionala Speciala Nr. 9.
La 1 aprilie 1984, Şcoala Profesionala Speciala Nr. 9 devine Centrul Scolar Nr. 13 incluzand si elevele din Str. Arges Nr. 7 si caminul scoala cu eleve de clasele I –VIII. In anul 1990 scoala a trecut sub patronajul Secretariatului de Stat pentru Handicapati, iar din 1 ianuarie 1992, scoala a luat denumirea de Scoala Profesionala Speciala Nr. 2, sub patronajul Ministerului Educatiei Nationale. Din anul 1994 scoala a devenit Scoala de Arte si Meserii Nr. 2. Initial scoala a dezvoltat o paleta diversa de meserii, dintre care, strungari, frezori, turnatori, depanatori aparatura medicala, lacatuşi, tamplari, zugravi etc. si datorita lipsei de interes pentru anumite meserii si pentru a putea fi in concordanta cu cererea pietii si a nevoilor de pe piata muncii s-au desfiintat anumite meserii astfel au ramas ca meserii de baza lacatusi, tamplari, zugravi, instalatori, bucatari.
Ofertă educațională
FILIERA/PROFIL/DOMENIUL PREGĂTIRII DE BAZĂ/SPECIALIZARE | Număr clase | Număr total locuri | Număr total locuri pentru elevii romi | Media ultimului admis | Codificare | Observații |
---|---|---|---|---|---|---|
Învățământ Profesional de Stat – Construcţii, instalaţii şi lucrări publice
|
1 | 12 | 578 |
Zugrav, ipsosar, vopsitor, tapetar
|
||
Învățământ Profesional de Stat – Construcţii, instalaţii şi lucrări publice
|
1 | 6 | 580 | Instalator de instalații și lucrări | ||
Învățământ Profesional de Stat – Fabricarea produselor din lemn
|
1 | 12 | 613 | Tâmplar universal | ||
Învățământ Profesional de Stat – Industrie alimentară
|
2 | 24 | 604 | Preparator produse din carne şi peşte | ||
Învățământ Profesional de Stat – Mecanică
|
1 | 6 | 504 | Constructor-montator de structuri metalice |
Priorități
- Formarea competenţelor de bază necesare trecerii elevilor cu CES in campul muncii
- Încurajarea asumării responsabilităţii pentru activitatea şi atitudinea proprii, printr-un sistem pozitiv de recompense şi stimulente
- Asigurarea dezvoltării depline a potenţialului, talentelor şi intereselor specifice fiecărui elev, prin activităţi de învăţare organizate individual, în grupuri mici sau ca echipe ale clasei
- Crearea unui mediu educaţional prietenos, în care fiecare copil să se simtă în siguranţă fizică şi psihică, valorizat şi responsabilizat, participant activ la propria învăţare
- Participarea elevilor la cat mai multe activitati extrascolare din cadrul unor proiecte in vederea dezvoltarii personale si sociale
- Realizarea de parteneriate scolare cu diferiti agenti econonici
- Atragerea de fonduri
- Promovarea imaginii scolii in comunitate
- Implicarea activă a partenerilor sociali la viaţa şcolară prin stabilirea unor relaţii de parteneriat cu părinţii elevilor şi cu comunitatea locală.
- Realizarea ofertei educaționale care să atragă elevii și să răspundă cerințelor pieței.
Obiective
- Obţinerea rezultatelor de calitate în activitatea instructiv-educativă
- Asigurarea şi valorificarea optimă a resurselor umane
- Învăţarea centrată pe elev
- Oportunităţi de educaţie şi instruire puse la dispoziţia comunităţii
- Optimizarea imaginii şcolii prin strategii de marketing educaţional Completarea, diversificarea, îmbunătăţirea şi exploatarea raţională a resurselor materiale şi financiare
- Tranziţia de la şcoală la locul de muncă
- Dezvoltarea relaţiilor cu comunitatea, prin întărirea parteneriatului unitate școlară – elevi – părinți – comunitate, în vederea realizării de proiecte de interes comun pe teme de mediu, prevenirea abandonului şcolar, resocializarea elevilor şi a părinţilor
- Promovarea unei oferte educaționale diversificate și centrate pe nevoile și interesele elevilor, ale comunității, dar și pe cerințele pieței muncii pentru a facilita inserția socială a absolvenților
Dotări
Scoala Profesionala Speciala nr.2 dispune de:
· sala de sport
· atelier mecanica
· atelier tamplarie
· atelier instalator
· atelier zugravi
· laborator industrie alimentara
· cabinete pentru: fizica, chimie, matematica, geografie, TIC, biologie
· sala de mese
· cancelarie
· cabinet medical
· biblioteca
· atelierele
· sala de sport
· sala de mese
Evenimente reprezentative
- Saptamana portilor deschise
- Festivalul National al Adolescentei – proiect CAEN
- Concursul “Kangaroo”
Informații utile
Locație
Specializări
- Construcții, instalații și lucrări publice
- Fabricarea produselor din lemn
- Industrie alimentară
- Mecanică